Proces

Processen zijn wat uw bedrijf laat draaien. In gesprekken met klanten valt wel eens op dat pas gedacht wordt over “processen” als deze beschreven zijn, er expliciet over nagedacht is.

Niets is minder waar natuurlijk, processen vormen zich waar een bedrijf voor haar klanten aan de slag gaat. Soms zijn processen van nature efficiƫnt, vaak valt er nog wat te verbeteren. In dat laatste geval zit Connectify aan tafel, samen met de klant:

  • zoomen we in op wat de trigger is van de wens om processen te verbeteren
  • kijken we naar de verschillende partijen, zowel aan de klant- als leverancierskant
  • proberen we de trigger die er voor zorgde dat we om tafel zitten te vinden in de huidige procesgang
  • bepalen we de rol van de organisatie in het traject, zodat de valkuil van “door de consultant gemaakte” processen vermeden wordt
  • stellen we een plan op welke processen wel en welke niet aangepakt worden

Uiteindelijk zal een gefaseerde aanpak voorgesteld worden, waarbij op vast bepaalde punten de voortgang gepeild wordt zodat we het traject onder controle houden.

Vaak zal er in het uitwerken en later inbedden van een nieuwe procesgang gekeken worden naar rollen die medewerkers hebben (dat kan anders zijn dan de functie die ze hebben) wat kan leiden tot het betrekken van HR in een traject. De toolkit die gebruikt wordt kan zeer divers zijn, van ITIL best practices tot het gezonde boerenverstand. Ondersteunende gereedschappen als tickettools zijn ook een vaak ingezit middel. Ooit was een tickettool kostbaar en alleen voor grote ondernemingen bereikbaar, nu als cloud dienst heel bereikbaar en met hulp van Connectify snel in te richten om inzicht te geven in wat er door de processen stroomt, maar ook om inzicht en grip te krijgen op de performance van uitbestede diensten en inkoop van externe capaciteit.

Graag gaan we met u om tafel om procesverbeteringen binnen uw bedrijf met u te bespreken.

Terug